ICN susține noul program de formare al OMS privind îmbunătățirea sănătății mintale
noiembrie 14, 2022
Rezultate obținute în cadrul programului de leadership în îngrijiri medicale pentru directorii de îngrijiri și asistenții șefi | 2022
decembrie 20, 2022

Rezultatele ședinței semestriale a Adunării Generale a Consiliului European al Asistenților Medicali (ENC)

La data de 18 noiembrie a.c. s-a desfășurat  ședința semestrială a Adunării Generale a  Consiliului European al Asistenților Medicali (ENC), al cărui președinte este președintele OAMGMAMR, domnul Mircea Timofte.

Întâlnirea a fost găzduită de către Facultatea de Asistenți Medicali și Moașe din cadrul RCSI, Dublin. Ședința a debutat cu aprobarea formală a agendei și a raportului întâlnirii anterioare.

Programul propus a inclus pentru prima dată o abordare  pe două componente. Prima componentă a urmărit să aducă în atenția membrilor trei potențiale arii de interes pentru ENC în vederea unei aprofundări ulterioare la nivel de design de politici și îmbunătățirea reglementării, respectiv: dezvoltarea unui hub pentru calitatea îngrijirii pentru siguranța pacientului, studiul privind impactul, provocările și beneficiile utilizării social media de către asistenții medicali din Europa, precum și implicațiile etice ale utilizării soluțiilor digitale în furnizarea îngrijirii, abordând în mod particular impactul privind serviciile din sfera profesiilor de asistent medical și moașă.

A doua parte a întâlnirii a urmat conceptul tradițional al ședințelor de board cu reflecții privind evoluțiile de interes din plan european și internațional, un raport privind activitatea Centrului de Excelență pentru Cercetare în EMC, prioritățile de agendă pentru 2023, proiectele în curs de implementare cu finanțare europeană în care ENC este partener sau beneficiar, precum și aspectele de sustenabilitate financiară ale organizației, incluzând la acest punct aprobarea execuției bugetare pentru anul 2022 și a propunerii de buget pentru anul 2023.

Participanții au convenit ca în anul 2023, activitatea ENC să se concentreze pe educația medicală continuă, revizia Codului etic al organizației pentru a încorpora evoluțiile europene, inclusiv implicațiile etice ale utilizării digitalizării, precum și pe acțiuni de creștere a vizibilității ENC în relațiile cu instituțiile europene și OMS.

Următoarea ședință a fost propusă pentru luna martie la sediul ENC din Bruxelles pentru a valorifica oportunități de dialog cu noua conducere a unității pentru calificări a Comisiei Europene.

Totodată, președintele ENC, domnul Mircea Timofte a informat membrii privind organizarea, în martie 2023, a Conferinței regionale a OMS EURO privind forța de muncă și a ședinței GCNMO și a menționat că va explora oportunitățile de promovare a ENC în agenda de lucru evenimentelor de la București.

Articolul Rezultatele ședinței semestriale a Adunării Generale a Consiliului European al Asistenților Medicali (ENC) apare prima dată în OAMGMAMR.

Termen de eliberare documente

Eliberarea certificatelor de membru si a avizelor anuale pentru exercitarea profesiei se va face in termen de maxim 30 de zile lucratoare de la transmiterea pe e-mail a tuturor documentelor numai pe e-mailul titularului de drept (conform acordului pentru procesarea datelor semnat olograf). Termenul a fost extins datorita numarului mare de solicitari.

Foaia de varsamant pentru plata cotizatiei se va transmite pe e-mailul titularului in termen de 7 zile de la inregistrarea cererii solicitantului.

Avizul anual de libera practica se va elibera numai daca sunt indeplinite conditiile conform legislatiei in vigoare.

Eliberarea adeverintelor pentru participare la concurs/examen se va face in termen de 3 zile lucratoare de la transmiterea tuturor documentelor necesare.In cazul in care una din conditii nu este indeplinita dosarul/e-mailul se considera respins (titularul va primi e-mail de respingere), reluandu-se procedura la cererea solicitantului dupa completarea dosarului - se va transmite un nou e-mail.

ATENTIE: Toate solicitarile si documentele transmise pe e-mailul filialei vor fi inregistrate numai de LUNI pana JOI, in intervalul 10.00-16.00.

Vineri este zi speciala pentru reprezentantii desemnati din partea unitatilor sanitare din judetul Constanta.

Tot ce se transmite in afara intervalului mai sus mentionat va fi inregistrat cu ziua urmatoare lucratoare.

OAMGMAMR FIL. CONSTANTA 
STR. MIHAI VITEAZUL NR. 81
FAX 0241660455