
Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România (OAMGMAMR) organizează, prin filialele judeţene şi a municipiului Bucureşti, examenul de grad principal-sesiunea 2024, conform Ordinului Ministrului Sănătăţii nr. 1137/06.09.2018 pentru aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de grad principal pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali, cu modificările și completările ulterioare.
La înscriere candidatul depune un dosar de carton, care conține următoarele documente:
a) cererea de înscriere, cu datele de contact, conform anexei nr. 5 la prezenta metodologie
b) copia actului de identitate valabil până la data susținerii examenului;
c) copia certificatului de absolvire eliberat de Ministerul Sănătății sau a diplomei/certificatului de absolvire/licență sau documentului echivalent eliberat de una dintre următoarele categorii de instituții de învăţământ: liceu sanitar; școală postliceală sanitară; colegiu medical universitar; facultate de medicină/de asistență medicală/de moașe. La înscriere, candidatul prezintă actele de studii în original, urmând ca persoana care primeşte documentele să certifice „în conformitate cu originalul” pe copiile de pe actele de studii aflate la dosar;
d) copia atestatului de echivalare, după caz;
e) în cazul candidatului cu formare profesională efectuată în străinătate și recunoscută în România în condițiile legii, candidatul va depune copia diplomei obţinute în străinătate, însoţită de traducerea legalizată în limba română şi de copia documentului de recunoaştere a calificării în România;
f) adeverință eliberată de angajator din care să reiasă, după caz:
g) copia actelor de schimbare a numelui, după caz;
h) dovada plăţii sumei de participare la examen.
Candidaţii care au desfăşurat activitate de voluntariat vor depune contractul de voluntariat, încheiat în conformitate cu prevederile Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, şi certificatul de voluntariat emis de către organizaţiile gazdă, încheiat conform art. 10 alin. (4) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare; vechimea acumulată în perioada de voluntariat se calculează în funcţie de timpul de lucru efectiv prestat cu AVIZ DE LIBERA PRACTICA.
Exercitarea profesiei în regim de VOLUNTARIAT se va lua în calcul la stabilirea experienței profesionale prevăzute la lit. b) pe o perioadă de MAXIMUM 12 luni, numai dacă asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali au desfășurat activitate pe baza unui contract de voluntariat încheiat conform legii, cu normă întreagă sau fracție de normă, în domeniul titlului de calificare și al studiilor absolvite, într-o unitate sanitară de profil autorizată, conform specializării și cu respectarea celorlalte condiții de exercitare prevăzute de lege pentru profesia în cauză cu Certificat de membru și Aviz de liberă practică !Pentru perioada de voluntariat, vor fi depuse CONTRACTUL DE VOLUNTARIAT încheiat cu unitatea sanitară autorizată, CERTIFICATUL DE VOLUNTARIAT ȘI RAPORTUL DE ACTIVITATE, GRAFICELE ȘI PONTAJELE DE PREZENȚĂ ( dacă NU există deja toate documentele, graficele și pontajele de prezență, aduse la sediul filialei Constanta pentru întreaga perioadă de 12 luni maxim de voluntariat – vechimea acumulată în perioada de voluntariat se calculează în funcţie de timpul de lucru efectiv prestat)
În situaţia în care solicitantul a exercitat profesia pe teritoriul altui stat, acesta va depune, în copie, documentele emise de autoritatea competentă sau angajatorul din statul în cauză, din care să rezulte perioadele de exercitare efectivă şi legală a profesiei pe teritoriul acelui stat, precum şi o copie a traducerii autorizate a acestor documente.
Pe coperta dosarului de înscriere se trec:
Suma de participare se achită de către candidat în contul OAMGMAMR FILIALA CONSTANTA, CIF 15426277: IBAN RO66UGBI0000452022579RON, deschis la Garanti Bank
Pe documentul de plată plătitorul va menționa “Suma de participare examen grad principal-2024”.
Inscrierile la examen se fac numai la sediul filialei Constanta prin depunerea documentelor doar de catre titular in perioada 15 – 31.07.2024 pentru toate specialitatile.
Tematica şi bibliografia pentru examen pot fi consultate la adresa: https://www.oamr.ro/tematica-si-bibliografie-grad-principal-2024/
Înscrierea asistenților medicali la examenul de grad principal se va face la sediul Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România – Filiala Constanța din Str Mihai Viteazul nr.81, în perioada 15 – 31.07.2024, de luni până vineri, în intervalul orar 10.30-16.00, pentru toate specialitățile.
Depunerea dosarelor se va face în ordinea prezentării la sediu, doar în perioada și intervalul menționat.
Numărul de înregistrare al dosarului va fi comunicat candidatului la înscriere. Afisarea listelor se va face prin anonimizarea numelui și a prenumelui candidaților, publicandu-se numai numărul de înregistrare al dosarului.
OAMGMAMR pune la dispoziția asistenților medicali și moașelor, gratuit, în format electronic pe website-ul www.oamr.ro, lucrarea “Tratat de îngrijiri medicale pentru asistenți medicali generaliști”. https://www.oamr.ro/tratatdescarcagratuit/