Conform prevederilor Hotărârii nr.5 din 11.03.2020 ( link https://oamgmamr-constanta.ro/anunt-privind-eliberarea-avizului-anual-dupa-ridicarea-starii-de-urgenta/) a Consiliului Național al OAMGMAMR avizul anual se eliberează la cerere, la data începerii activităţii profesionale sau în ultimul trimestru al anului in curs pentru anul următor, dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de reglementările legale în vigoare.
Începând cu data de 01.10.2020 OAMGMAMR filiala CONSTANȚA va derula activitatea de eliberare a Avizului anual – 2021 pentru autorizarea exercitării profesiei de asistent medical generalist/ asistent medical/ moaşă.
In vederea protejării persoanelor implicate și evitării răspândirii COVID-19, activitatea la sediul OAMGMAMR Filiala Constanta ramane suspendata, iar procedura de eliberare a avizului anual pentru autorizarea exercitarii profesiei valabil in anul 2021 se va desfasura exclusiv online.
Avizul anual se obtine transmitand pe e-mail-ul oficial al filialei Constanta: oamr_cta2004@yahoo.com urmatoarele documente scanate in format pdf:
Documentele se transmit online numai in format scanat pdf. lizibil conform procedurii (nu poze).
La transmiterea electronica se va scrie in mod obligatoriu la subiectul e-mail-ului [su_highlight background=”#fff000″]NUMELE SOLICITANTULUI[/su_highlight]….primind automat confirmarea de primire. E-mail-urile care nu respecta procedura mai sus mentionata nu sunt procesate.
In cazul in care una din conditii nu este indeplinita dosarul/e-mail-ul se considera RESPINS (titularul va primi e-mail de respingere in care se va specifica ce criteriu nu indeplineste).
Dosarul se [su_highlight background=”#fff000″]VALIDEAZA[/su_highlight] dupa ce solicitantul va transmite/indeplini criteriul specificat in email-ul de respingere. La transmiterea documentului solicitat in completare, la subiectul e-mail-ului se va scrie [su_highlight background=”#fff000″]REDEPUNERE si NUMELE SOLICITANTULUI [/su_highlight]
[su_highlight background=”#fff000″]ATENTIE!!![/su_highlight]
Toate solicitarile si documentele transmise pe e-mail-ul filialei vor fi inregistrate numai de LUNI pana JOI, in intervalul 10.00-16.00.
Vineri este zi speciala pentru reprezentantii desemnati din partea unitatilor sanitare din judetul Constanta.
Tot ce se transmite in afara intervalului mai sus mentionat va fi inregistrat cu ziua urmatoare lucratoare.
Eliberarea avizului anual pentru autorizarea exercitarii profesiei pentru anul 2021 se va face in termen de 30 zile lucratoare de la primirea si indeplinirea tuturor conditiilor de eligibilitate conform legislatiei in vigoare. (Termenul a fost extins datorita numarul mare de solicitari)
Avizul se va transmite numai pe e-mail-ul titularului de drept/reprezentantului (desemnat de angajator in cazul unitatilor sanitare) – conform acordului pentru procesarea datelor semnat olograf.
[su_highlight background=”#fff000″]Pentru operativitate si micsorarea timpului de raspuns va rugam sa respectati procedura mentionata mai sus si sa transmiteti numai documentele solicitate, in format scanat pdf. lizibil pe fond alb- nu poze.
E-mail-urile care nu contin date de identificare ale solicitantului sau contin intrebari sub forma: Am trimis corect? Este complet dosarul? Mai este nevoie de ceva?… NU SUNT LUATE IN CONSIDERARE.
Toate e-mail-urile/solicitarile se vor procesa numai in ordinea transmiterii.[/su_highlight]
[su_highlight background=”#1eca33″]Exercitarea profesiei in regim independent PFI: [/su_highlight] Asistentii medicali care exercita profesia in baza unui contract de colaborare/prestari servicii cu o unitate sanitara (regim de stat si privat), pentru avizarea anuala 2021 vor atasa contractul de prestari servicii valabil pe parcursul anului 2021/act aditional de prelungire contract si adeverinta de unde sa reiasa faptul ca desfasoara activitatea in baza contractului si in anul 2021, pentru calcul cotizatiei de membru. Restul documentelor fiind cele prezentante mai sus. [su_highlight background=”#1eca33″]Cererile pentru avizul in regim independent se transmit numai INDIVIDUAL – NU PRIN REPREZENTANT!!![/su_highlight]
Polita de asigurare de răspundere civilă pentru greşeli în activitatea profesională (asigurare de malpraxis) se incheie obligatoriu pentru perioada 01.01.2021 – 31.12.2021.
Valoarea minimă a riscului asigurat este:
a) asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care exercită profesia în unităţi sanitare cu paturi, centre de primire urgenţe și unităţi de primiri urgenţe, serviciu de ambulanţe, echivalentul în lei al sumei de 10.000 euro;
b) asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care exercită profesia în unităţi de medicină primară, ambulatorii, cabinete medicale individuale, laboratoare, echivalentul în lei, al sumei de 4.000 euro;
c) asistenţii de farmacie, asistenţii medicali specialitatea igienă şi sănătate publică şi asistenţii care îşi desfăşoară activitatea în institute/secţii de medicină legală, echivalentul în lei al sumei de 2.000 euro.
d) 20.000 euro pentru asistenții medicali care își desfășoară activitatea în regim independent (persoană fizică independentă-PFI sau ca titulari ai cabinetelor individuale de practică independentă)
[su_highlight background=”#fff000″]Limita minimă a asigurării se determină pentru o perioadă de un an calendaristic.[/su_highlight]