Înscrierea asistenților medicali la examenul de grad principal se va face la sediul Direcției de Sănătate Publică Județeană Constanța din Aleea Lăcrămioarei nr.1, în perioada 19.10-07.11.2016, de luni până joi, între orele 9.00 și 15.00, pentru toate specialitățile și vineri între orele 09.00 și 12.30.
Extras din Ord. M.S.nr.1044/2016
Art.19
(1) La examenul de grad principal se pot înscrie candidaţii care îndeplinesc cumulativ următoarele criterii:
– şcoală postliceală sanitară;
– liceu sanitar;
– colegiu medical universitar;
– facultate de medicina/de asistenţă medicală/de moaşe;
(2) La examenul de grad principal organizat în specialitatea titlului de calificare obţinut în baza prevederilor Ordinului ministrului sănătăţii nr. 613/2013 privind aprobarea Normelor de organizare şi desfăşurare a programelor de pregătire pentru obţinerea specializărilor în domenii complementare specialităţii de bază de către asistenţii medicali generalişti şi asistenţii medicali de pediatrie, cu modificările şi completările ulterioare, pot participa şi asistenţii medicali generalişti şi asistenţii medicali de pediatrie care fac dovada încadrării, în condiţiile legii, înfuncţia de asistent medical cu normă întreagă sau echivalent parţial, pe o perioadăcumulată de minimum 5 ani anteriori datei de susţinere a examenului în structura sanitară corespunzătoare specialităţii respective, după cum urmează: servicii de radiologie-imagistică medicală, de laborator, de balneofizioterapie, de nutriţie şi dietetică, de igienă şi sănătate publică.
(3)Prevederile alin. (1) se caplică şi în cazul candidaţilor cu formare profesională efectuată în străinătate şi recunoscută în România, în condiţiile legii.
Art.20
(1) La înscriere candidatul depune un dosar, care conţine următoarele documente:
(i) experienţa profesională cumulată de minimum 5 ani la data susţinerii examenului, dobândită în condiţiile legii în specialitatea atestată de titlul de calificare, indiferent de nivelul acestuia;
(ii) condiţiile de încadrare şi de durată precizate pentru situaţiile prevăzute la art. 19 alin. (2);
(2)Candidaţii care au desfăşurat activitate de voluntariat vor depune contractul de voluntariat, încheiat în conformitate cu prevederile Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, şi certificatul de voluntariat emis de către organizaţiile gazdă, încheiat conform art. 10 alin. (4) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România; vechimea acumulată în perioada de voluntariat se calculează în funcţie de timpul efectiv de lucru prestat.
(3)În situaţia în care solicitantul a exercitat profesia pe teritoriul altui stat, acesta va depune, în copie legalizată şi traducere legalizată, documente emise de autoritatea competentă a statului în cauză din care să rezulte perioadele de exercitare efectivă şi legală a profesiei pe teritoriul acelui stat.
(4)Pe coperta dosarului de înscriere se trec: numele şi prenumele candidatului cu iniţiala tatălui, numele purtat anterior (după caz), specialitatea în care s-a înscris la examen, numărul de telefon al candidatului.
TAXA DE PARTICIPARE LA EXAMEN SE VA ACHITA DUPĂ VERIFICAREA DOSARULUI
Cuantumul sumei de participare la examen este de 120 lei/participant
Suma se va plăti în contul IBAN RO49UGBI0000362008983RON, GARANTI BANK-SUCURSALA MIHALACHE, beneficiar OAMGMAMR, CIF 15346984;
Pe documentul de plată plătitorul va menționa „Suma de participare examen grad principal 2016”.
Tematica şi bibliografia pentru examen pot fi consultate la adresa
http://www.oamr.ro/tematica-si-bibliografia pentru examenul de grad principal-sesiunea-2016/.
Locaţia unde se va desfăşura examenul va fi stabilită şi anunţată ulterior, înfuncţie de numărul de înscrişi.